Lian Claassen is benoemd tot lid van de Orde van Oranje-Nassau.

Op woensdag 26 april 2023 ontving Lian Claassen een meer dan dik verdiende Koninklijke onderscheiding.
    Vol verbazing opende Lian de voordeur. Burgemeester Willibrord van Beek en de gemeentelijke vertegenwoordiging stonden met de leden van de toneelverenging, kindervakantiewerk en de korfbalverenging, de drie organisaties waarbij Lian Claassen haar verdiensten heeft opgebouwd, voor de deur.

Na een mooie toespraak van de burgemeester, waarin de vele vrijwilligerstaken werden toegelicht werden ook de versierselen die horen bij een Lid in de Orde van Oranje-Nassau opgespeld.

Lian Claassen werd als 11-jarig meisje op 1 januari 1975 lid van onze korfbalvereniging Klimroos. Op dit moment is ze nog steeds spelend lid en dat al 48 seizoenen lang.
    In 1985 betrad Lian het bestuur en vervulde ze 12,5 jaar de rol als bestuurslid en wedstrijdsecretaris. Daarnaast gaf ze meer dan 17 jaar training aan eerst de pubers en later na de geboorte van haar dochters de jongste welpen op onze club. Ze zet zich nog altijd in als scheidsrechter voor de inmiddels gefuseerde korfbalvereniging KVC.

Wij zijn ontzettend trots op Lian. Ze was en is nog altijd super gedreven en fanatiek en zorgt ervoor dat iedereen een stapje harder gaat lopen in haar bijzijn. Ze staat altijd voor de club klaar. Ook als ze een stapje terug doet na het jarenlang vervullen van een taak. Ze springt in daar waar het nodig is. Net als haar gezin dat altijd bereid is om te helpen bij club gerelateerde evenementen zoals de Rommelmarkt. We zijn als korfbalvereniging Lian ontzettend dankbaar en we hopen dat ze nog vele jaren bij ons mag blijven als lid van Korfbalvereniging KVC.

Gefeliciteerd!

Lintje Lian Claassen