• Gisteren nam KVC 1 het op tegen mede hekkensluiter ODIO 1 uit Millingen aan de Rijn. Beide teams hadden nog geen punten in de zaalcompetitie. Zondag 22 januari ging daarom hoe dan ook de dag worden dat 1 van de 2 teams van de 0 punten af ging. KVC 1 werd deze week aangemoedigd door het team van de week, KVC E4.

KVC komt goed uit de startblokken en Janne Sleddens opent de score voor KVC doormiddel van een korte kans. Hiermee laat deze senioren 2 speelster wederom zien dat ze makkelijk overweg kan met het niveau van senioren 1. In de periode daarna creëert KVC voldoende kansen, maar blijft de afwerking uit. Dit geeft ODIO de kans om terug te komen in de wedstrijd. Dankzij 2 korte kansen en een afstandsschot wordt de stand op 1-3 gezet. Karin Vosters is weer terug in de selectie na het herstel van haar operatie en speelt na 8 weken weer haar eerste wedstrijd. Ze is gelijk van toegevoegde waarde voor KVC door het scoren van een korte kans. Het aanvalsvak van KVC speelt als collectief en weten, door verschillende combinaties, Janne Sleddens uit te spelen. 3-3. ODIO blijft echter de leiding nemen in de sporthal in Hapert, door het scoren van een omdraaibal komt de stand op 3-4. Rond de 15e minuut krijgt KVC meer grip op de wedstrijd en weet het team de voorsprong te pakken. Zoë Bolte is loepzuiver op de vrije bal en ook Karin Vosters weet haar strafworp te benutten. De stand blijft gelijk op gaan. Er vallen nog twee afstandsschoten aan de kant van ODIO. Nanne Olislagers, die afgelopen seizoen de overstap maakte van Vessem/Winty naar KVC, laat zien dat ze steeds beter het spel van KVC eigen maakt. Ze zet de stand net voor rust op 6-6 door middel van een afstandsschot.

Het is ODIO die sterker terug komt uit de kleedlokalen en het eerste doelpunt na rust maakt. Het tempo aan de kant van KVC ligt hoog en er worden voldoende kansen gecreëerd. Helaas tollen de ballen meerde malen uit de korf. Snelheidsduivel Jitte de Bruijn crosst door het veld heen en verlegt de bal uiteindelijk op Karin Vosters, die daarmee haar derde doelpunt van de wedstrijd maakt. Het scoringspercentage bij de ploeg uit Millingen uit de Rijn ligt hoger en ODIO weet uit te lopen naar een stand van 7-10. Manon van Rooij brengt de spanning terug in de wedstrijd door van afstand te scoren. ODIO heeft hier gelijk een antwoord op. 8-11. Met nog 8 minuten te spelen, kijkt KVC tegen een achterstand van drie doelpunten aan. Naast Janne Sleddens startte ook Nanne Schilders (senioren 2) in de basis vandaag. Twee jaar geleden is de doelstelling gesteld om het niveau van senioren 2 dichter bij het niveau van senioren 1 te krijgen. Nanne en Janne laten deze wedstrijd zien dat deze doelstelling ruimschoots is behaald. Nanne Schilders brengt met haar korte kans de stand op 9-11. ODIO scoort van afstand. 9-12. In de laatste 5 minuten toont KVC strijdlust en doorzettingsvermogen. Coach Ben Morel voert opnieuw twee tactische wissels door in de vorm van Fenna Lepelaars en Anne van Rooy om meer aanvallende krachten in de ploeg te krijgen. Manon van Rooij brengt met haar korte kans het geloof in de ploeg terug. 10-12. Fenna Lepelaars, die gehele week ziek op bed lag, weet een gouden invalbeurt te maken. Het eerste balcontact is direct raak en met nog drie minuten te spelen zet ze met haar doorloopbal de stand op 11-12. Ook in de aanval daarna is het wederom Fenna Lepelaars die een korte kans scoort. KVC heeft zich terug geknokt in de wedstrijd. De scheidsrechter fluit af bij een gelijke stand van 12-12. Hierdoor is het eerste punt van de competitie binnen!

KVC 2 liet zien dat de clinic van bondscoach Dirk Sercu zijn vruchten afwerpt. Het team wint overtuigend met 21-6 van Oxalis 2.
    KVC 3 speelt in een spannende wedstrijd gelijk tegen ODIO 2. 9-9.
    KVC 5 wint met 14-9 van KVS’17 2.

Volgende week staan de volgende wedstrijden op het programma:
    10.30 Kraanvogels 1 - KVC 5
    10.45 Ona/Astrantia 2 - KVC 2