• Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Oranje-Wit in Leunen op de planning. Onder leiding van coach Peter waren de meiden gebrand om te laten zien dat ze ook zonder coach Ben een goed resultaat op het scorebord konden zetten. De dames van KVC 1 wisten dat het niet gemakkelijk zou worden om vrij te komen onder de vele druk van Oranje-Wit. Dit was dan ook zeker in de wedstrijd terug te zien aan de weinige doelpunten van KVC. De wedstrijd begon in het voordeel van Oranje-Wit die de voorsprong van 2-0 pakte. Een vakwissel volgde waardoor Fraukje Geelen in de aanval kwam en vrij snel een afstandschot scoorde, 2-1. Hierna volgde er een periode waarin beide partijen moeite hadden om doelpunten te maken. Het was Oranje-Wit die de voorsprong uitbreidde naar 3-1. KVC bleef zoeken naar goede kansen om de achterstand in te halen. Het was Fenna Lepelaars die het verschil verkleinde en met een mooi afstandsschot de score op 3-2 zette. Het aanvalsvak bleef goed hun best doen, maar slaagde er niet in om doelpunten te maken. Oranje-Wit wist in de eerste helft nog wel twee doelpunten te maken. Hierdoor werd er gerust met een stand van 5-2. In de rust werd er afgesproken om feller te zijn en betere ballen naar elkaar te gooien. Dit was in de tweede helft terug te zien en leidde tot meerdere goede acties. De kansen werden helaas niet afgerond. Oranje-Wit bleef in de tweede helft wel scoren en breidde de stand van 5-2 uit naar een voorsprong van 10-2. Met nog minder dan 10 minuten op het scorebord lukt het Lisanne van Kronenburg en Jitte de Bruin om beide een afstandsschot te scoren. Oranje-Wit scoorde in de slotfase van de wedstrijd nog een strafworp waardoor de eindstand 11-4 werd. Komende dinsdag zal er flink getraind moeten worden op het afwerken van de kansen, zodat we donderdagavond tegen Odio meer doelpunten kunnen maken en wel de winst kunnen pakken.

KVC 2 won vandaag met 8-10 van Melderslo 3. Ook KVC 3 pakte twee punten met een stand van 4-8 wonnen zij van DSV 2. KVC 4 werd door de gewonnen wedstrijd Winty/Vessem 2 kampioen. Ze wonnen met 6-16 en vieren dit over twee weken na de laatste wedstrijd. KVC 5 speelde geen wedstrijd vandaag.

Vanwege pinksteren spelen alle senioren teams komend weekend geen wedstrijd. Op donderdag 25 mei 20:15 haalt KVC 1 de wedstrijd van vorige week zondag tegen Odio 1 in op sportpark de Roetwijer in Hoogeloon. Het programma voor zondag 4 juni is als volgt:
    10:00 KVC 4 - Rosolo 4
    10:30 KVC 3 - DAW Schaijk 3
    11:30 KVC 2 - DAW Schaijk 2
    12:00 KVC 5 - Springfield 1
    13:00 KVC 1 - DAW Schaijk 1
    Na de wedstrijden is er een koppelschiettoernooi en BBQ voor alle leden en betrokkenen om het seizoen af te sluiten. Tot dan!