• Vandaag was het een druk bezochte dag op het veld van KVC. Er stonden maar liefst vijf thuiswedstrijden op de planning.
    In die wedstrijden zijn er veel punten in eigen huis gehouden. Zo pakte KVC 2 twee punten door met 9-7 van Pinses Irene 2 te winnen. KVC 3 won ook met 9-7 tegen SVOC/United 2. En ook KVC 4 en KVC 5 pakte twee punten. Beide scoorde ze 10 doelpunten. KVC 4 won met 10- 2 tegen Stormvogels 3 en KVC 5 won met 10-6 tegen Stormvogels 4.
    KVC 1 was gemotiveerd om de winning mood voort te zetten. Ze speelden vandaag tegen Prinses Irene 1 en wisten dat het geen gemakkelijke wedstrijd zou worden. Het was Manon van Rooij die met een afstandsschot de 1-0 op het scorebord zette. Prinses Irene antwoordde daar vrijwel meteen op door ook een afstandsschot binnen te gooien, 1-1. De meiden van Prinses Irene waren erg scherp in de afwerking, waardoor de drie daarop volgende afstandschoten binnen korte tijd gescoord werden en dit de stand op 1-4 bracht. De meiden van KVC bleven kansen creëren en het verdedigend dicht te houden. Maar tegen de scherpe afwerking van Prinses Irene konden ze niet op. Prinses Irene gooide maar liefst 1 van de 3 schoten in de korf. Het scoringspercentage van KVC lag vele malen lager, waardoor de stand halverwege de eerste helft al snel op 2-9 stond. De meiden van KVC bleven hoop houden en werkten hard om terug de wedstrijd in te komen. Het was Danielle Das die ervoor zorgde dat die hoop en het harde werk werd beloond. Met een afstandsschot verkleinde ze het verschil in doelpunten. Ook Manon van Rooij wist de korf nogmaals te vinden met een mooi uitgespeelde kans die ze met één hand binnengooide. Prinses Irene bleef de hele eerste helft scherp schieten, waardoor het verschil in doelpunten groot bleef. Met een stand van 4-12 werd er gerust.
    In de rust werd benadrukt dat er goede kansen werden gecreëerd en iedereen er vertrouwen in moest blijven houden. Ondanks dat het verschil in scoringspercentage groot is, werd duidelijk gemaakt dat er niet slecht gespeeld wordt.
    Het was Prinses Irene die als eerste in de tweede helft scoorde, waardoor het verschil nog groter werd. Daarna volgende er een periode waarin door beide ploegen de kansen niet werden afgemaakt. Uiteindelijk scoorde Manon haar derde doelpunt van de wedstrijd door een verdiende strafworp te scoren. Prinses Irene was in de tweede helft minder scherp in de afwerking, waardoor KVC hoop bleef houden om terug te komen. Door de flinke regen tijdens de laatste 20 minuten van de wedstrijd was het voor beide ploegen lastig om de natte bal door de korf te gooien. Er werd dan ook maar weinig gescoord in de tweede helft. Bij een uitslag van 5-14 floot de scheidsrechter af. Tijd voor een welverdiende douche. De met regen doordrenkte shirtjes en rokjes gaan de was is, zodat er volgende week weer met frisse moed naar Milheeze gereden kan worden.

Zondag 25 september
    10.30: SCMH 2 - KVC 3